2017. szeptember 20., szerda

 

kerekparos-alagut-1-wMagyarországon ilyen méretben még soha nem alkalmazott sajtolásos technológiával épült kerékpáros alagút az M1-es autópálya alatt. A forgalom akadályozása nélkül elkészült, rendhagyó beruházást egy bicskei szakmai rendezvényen mutatta be a kivitelező SYCONS Kft.

A Pannónia Szíve program keretében Etyektől Tarjánigépülő kerékpárút Bicske közelében keresztezi az M1-es autópálya kb. 8 m magas töltését. A gyorsforgalmi úton természetesen elképzelhetetlen a szintbeli kereszteződés, a meglévő közúti alagút mérete pedig nem tette lehetővé, hogy a kerékpárosok is azt használják. Ezért önálló kerékpáros alagutat kellett építeni, amelyhez a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében egy nem hagyományos megoldást alkalmazott a kivitelező SYCONS Kft.

Bővebben...

Fejlec-alagut-2016A Magyar Alagútépítő Egyesület 2016-ban ismét megrendezi az ALAGÚT- ÉS MÉLYÉPÍTŐ SZAKMAI NAPJÁT, melyre tisztelettel és szeretettel meghívjuk Önt. A Szakmai napot 2016. november 17-én tartjuk az előző évhez hasonlóan a Benczúr Hotelben (1068 Budapest, Benczúr utca 35.).

Rendezvényünket hagyományosan nevezzük, hiszen a hasonló első rendezvényt a TU-TI Bau Kft. kezdeményezésére már 1994- ben megtartottuk. A korábbi összejövetelekhez hasonlóan idén is szeretnénk a résztvevőknek bemutatni a felszín alatti műszaki létesítmények tervezési, kivitelezési feladatait, azok anyagait. Bízunk benne, hogy folyamatos kapcsolattartás, véleménycsere elősegíti mind a szakma, mind a kollegák szakmai fejlődését.

Bővebben...

20160415 PEL 0594-webAz A-Híd Zrt. Magyarország egyik legnagyobb múltú, magyar tulajdonú mélyépítő vállalata, mely a Híd Csoport zászlóshajójaként a 2008 és 2015 közötti időszakban konzorciumi társaival együtt összesen 354,1 milliárd Ft értékű infrastrukturális beruházást valósított meg. Az A-Híd Zrt. nevéhez fűződik többek között a Szeged és Makó között a Tiszán átívelő Móra Ferenc híd építése és a budapesti Margit híd rekonstrukciója, az M0 autóút autópályává fejlesztése az M6 autópálya és az 51.sz. főút között és ennek keretén belül a soroksári Duna-híd kibővítése, a budapesti 1-es és 3-as villamos vonalak rekonstrukciója és fejlesztése, valamint a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep kivitelezése. A Híd Csoport 2015 folyamán európai uniós támogatással egy olyan, Közép-Európában egyedülálló technológiai fejlesztést is végrehajtott, amely lehetővé teszi, hogy sokkal hatékonyabban végezhessen vasúti, HÉV és villamos vágányépítési és fenntartási munkálatokat.

Rendkívül sikeres éveket tudhat maga mögött az A-Híd Zrt., mely 2008-as tulajdonosváltásának eredményeként újra 100%-os magyar tulajdonban került. A cégcsoport gazdálkodása a tulajdonosváltás követően folyamatosan sikeres volt. 2009-től napjainkig az árbevétel összesen 231 milliárd forintot tett ki, melyből az adózott eredmény összesen 8,8 milliárd forint volt. A vállalat az elmúlt 7 évben összesen 5,3 milliárd forintnyi adót fizetett be. Uniós források bevonásával, konzorciumi társaival együtt összesen 146 db szerződést kötött 354,1 milliárd Ft értékben, amelyből saját munkája 186,8 milliárd Ft-ot tett ki. Beruházásai java részét hídépítés, autópálya építés, vasútépítés, vízépítés, valamint kommunális infrastruktúra fejlesztés tette ki, melyek nem csak minőségükben, de az alkalmazott technológiák tekintetben is egyedülállóak.

Bővebben...

Esztergom-Budapest-vasut1-webA Budapest-Esztergom vasútvonal teljes szakaszának átadásával a pilisi régió infrastruktúra-fejlesztésének egyik legjelentősebb lépcsője zárult le – mondta Sal László, a kivitelező konzorciumot vezető A-Híd Zrt. vezérigazgatója. Ritkán fordul elő hazánkban, hogy a vasútfejlesztések a vonal modernizálásán túl valódi vonalbővítést is jelentenek. A műszaki kihívások mellett, az A-Híd számára ez a bővítés teszi emlékezetessé az Esztergom-Budapest vasútvonal fejlesztési programját – tette hozzá.

A Budapest – Esztergom vasútvonal 1896-tól eredetileg HÉV vonalként működött, elsősorban a dorogi bányavidéken kitermelt kőszén Budapestre szállítására létesült. A dorogi kőszénbányászat megszűnésével a teherforgalom a vonalon minimálisra csökkent, azonban mára a fővárosba ingázók számára nélkülözhetetlenné vált a vasút. A Pilis, valamint a Budapesttől északra és nyugatra eső agglomeráció infrastruktúra-fejlesztése keretében elsőként az Északi vasúti Duna-híd átépítése készült el 2009 májusában. Ezt követte a vonal teljes körű rekonstrukciója, ami magában foglalta a földművek visszabontását, új vasútpálya építését, az állomások és megállóhelyek átépítését, a villamosítás előkészítését, az összes műtárgy megújítását és újak építését.

Bővebben...

Egyszerre készült el az M43 autópálya Makó – országhatár szakasza és a határ túloldalán az A1 Aradig tartó folytatása. A pályaszakaszok átadása után Budapesttől egészen Temesvárig autópályán lehet eljutni. A teljes M43 kiépítésével az M5 autópályától közel 60 perccel rövidebb menetidővel érhető el a határátkelő. Az e-matricás rendszerben az új szakasz 2015 végéig díjmentesen használható.

Az M43-as Szegedtől-Makóig tartó I. szakaszát 2011 tavaszán nyitották meg a közlekedők előtt, a II. szakasz építése Makó-Csanádpalota, országhatár között 2012 végén kezdődött. A szakaszon három csomópont és két pihenő épült. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldották meg az átvezetést.

Bővebben...

banner180x300 keret

Eseménynaptár

Szeptember 2017
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Keresés

 regisztracio 160x240

 

Banner-MAPASZ-120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

 

 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web