2024. március 19., kedd

UJ HONLAP BANNER 250 100

MMK-elokepA Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2012 ősz végén megkezdődött Makó és a román országhatár között a sztrádaépítés. A 23 km új szakasz befejezését követően már végig, autópályán haladva lehet majd kilépni az országból Nagylaknál. A munkálatok előrehaladásáról Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartott sajtótájékoztatót.

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.

10478120 298727700300378 7042673548410982803 nA szakaszon három csomópont épül: a 4415. jelű úti, valamint a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakít ki a kivitelező. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely – Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes – Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon kettő pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex autópálya pihenő is kiépül Kövegynél.

10523157 298727696967045 8884266443368212848 nA nyomvonal 3 m körüli töltésmagasságon vezet, kivéve a Hódmezővásárhely – Makó, illetve a Mezőhegyes - Újszeged vasútvonalak külön szintű keresztezéseit, ahol a töltésmagasság eléri a 10 métert. Sámson - Apátfalvi szárazér felett a töltésmagasság kb. 9 m. A térség kedvezőtlen altalajviszonyai miatt, már a korábbi szakaszon lévő építkezés folyamán is komoly problémát jelentett a nagy mennyiségű csapadék esetén előálló belvíz. A töltéstestbe, ezért 23,1 km hosszon hozzávetőlegesen 2,5 millió köbméter töltésanyagot kellett beszállítani.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: "A szükséges vízépítési munkálatokat a kivitelező befejezte, a mederkorrekciók, átereszek építése megtörtént. A földműépítési munkákat lényegében teljesen elkészültek. A hídépítést tekintve a vállalkozó befejezte a szakaszon lévő összes híd alépítményét, jelenleg a felmenő- és felszerkezet építése van folyamatban. A makói felüljárónál a gerenda beemelés végeztek, most a pályaszerkezetet betonozzák. Összességében elmondható, hogy a hidak készültsége 45 %-os. Az szakaszon több finisher dolgozik, amik a beton, illetve aszfalt alapréteg és az aszfalt kötőréteg kivitelezését végzik."

1902993 298727690300379 8341701040546562880 nA beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg nettó 46,49 milliárd Ft-ból.

További információért kövesse a www.facebook.com/nifzrt oldalt.

Forrás: NIF

 

Eseménynaptár

Március 2024
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web