2024. április 19., péntek

UJ HONLAP BANNER 250 100

Ariston Thermo Group LogoAz Ariston Thermo 2017-ben mind a forgalom, mind a nyereségesség terén eddigi legjobb eredményét könyvelhette el. A vállalatcsoport hatékonyságot és termelékenységet javító beruházásai elérték a 79 millió eurot, ami 15 százalékkal emelkedett a 2016-os évihez képest. A Csoport bevétele 1,57 milliárd euróra rúgott, ami 10 százalékkal meghaladta a 2016. évit. A kamat-, adózás és értékcsökkenési leírás előtti vállalati eredmény (EBITDA) 192 millió eurót tett ki, ami 7,7 százalékos javulást jelent. Az EBIT 133 millió euró volt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent. A nettó nyereség 83 millió eurót tett ki, ami a forgalom 5,3 százalékával egyenlő – a 2016-os aránynak megfelelően.

Nemzetközi akvizíciók

Az Ariston Thermo Group 2017-ben felvásárolta az egyesült államokbeli HTP Comfort Solutions LLC és az izraeli Atmor Industries Ltd. cégeket.

A Csoport emellett megvásárolta a helyiségfűtés és vízmelegítés terén innovatív, hatásos megoldásokat képviselő amerikai, élvonalbeli HTP vállalat üzletrészének 51 százalékát, továbblépve növekedési pályáján és megszilárdítva jelenlétét Észak-Amerikában, miután 2016-ban megszerezte a kanadai NTI vállalat tulajdonjogát. Az Ariston Thermo emellett felvásárolta az izraeli Atmort, a lakossági és kereskedelmi felhasználású elektromos átfolyós vízmelegítő technológiák egyik élvonalbeli vállalatát. A közelmúltban a csoport megerősítette jelenlétét Tunéziában is, egy újabb gyártóüzem megnyitásával, amely az észak-afrikai átfolyós gázüzemű vízmelegítő piacot hivatott ellátni.

Ariston-infograph 2018

Előrelépés a termékek minősége és innovációja terén

Szintén 2017-ben az Ariston Thermo teljes termékskálája terén továbbfejlesztette termékeinek és szolgáltatásainak minőségét és innovációját, a magas hatásfokú és megújuló megoldásokba történő befektetései útján, az alkalmazások és a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésével. Legújabb megoldásai közül az újonnan bevezetett One-sorozatú kondenzációs kazánok magasra helyezték a lécet a piacon a teljesítmény terén, az Alteas prémium modell pedig – a kategória csúcsán – rendkívül innovatív formatervezésével is felhívta magára a figyelmet.

A háztartási melegvíz-előállítás terén a csoport elindította a Lydos Hybridet, a legelső „A" besorolású, hibrid technológiával működő elektromos vízmelegítőt, amely 50 százalékos energiamegtakarítást biztosít a hagyományos „B" besorolású elektromos vízmelegítőkhöz képest. A Lydos Hybrid az „Építőanyagok" kategóriában elnyerte a rangos „2017 Good Design" díjat. 

Az olasz és a francia piacon is bevezetésre került az első Ariston és Chaffoteaux márkájú általános hőszivattyús platform, amely teljes egészében a csoport üzemeiben kerül le a gyártósorokról. A kereskedelmi létesítmények fűtése terén az új Trigon XL kondenzációs gázkazánt vezette be, mind az érett európai, mind a feltörekvő piacokon.

A konnektivitás, avagy összeköttetés terén a 2017-es év az Ariston NET szolgáltatás konszolidációjának éve volt, az új termékkínálatok kiterjesztése és 25 piacon való megjelenítése révén. A nemzetközi törekvések és a termékinnovációra való készség mellett 2017-ben az Ariston Thermo ismét bizonyította szoros kötődését Marche tartományhoz: a vállalat itt látta vendégül a WCM Awards 2017-es díjátadó gálát. A kétévenkénti, nemzetközileg is jegyzett rangos eseményen a világszínvonalú gyártási módszerek kiválóságait – a világ minden táján működő vállalatok és a gyártóüzemek képviselőit – díjazzák.

Whirlpool termelőüzemből Ariston Thermo kompetencia központ

Az év elejét egy döntő fontosságú vállalati esemény is meghatározta: az Ariston Thermo megállapodásra jutott a Whirlpoollal, és megvásárolta az olaszországi Albacinaban lévő termelőüzemet. Az esemény szimbolikus jelentéssel bír a csoport számára, mivel Albacina mindig is kapcsolatban állt a Merloni családdal és a család ipari szerepvállalásával. Az üzemben az Ariston Thermo kompetenciaközpontot hoz létre a hőkomfortot szolgáló, megújuló technológiákat hasznosító berendezések tervezéséhez és gyártásához.

Az albacinai üzem az új termékekhez kapcsolódó tervezési, laboratóriumi és gyártási tevékenységeknek ad majd otthont, és a csoport leginnovatívabb gyártási módszerei szerint dolgozik, különös tekintettel a munkabiztonságra, a termelési folyamatok irányítására, valamint a hulladékok és veszteségek minimalizálására, a WCM (World Class Manufacturing) módszertan alapján.

Paolo Merloni, az Ariston Thermo ügyvezető elnöke szerint a vállalat célja, hogy globális referenciapartnerré váljon, és bárkinek bárhol biztosíthassa a hőkomfortot magas színvonalú megoldásokkal, ügyelve bolygónk erőforrásaira.

Ariston Comfort Challenge

A vállalat a közelmúltban hirdetett ki a világon eddig egyedülállónak számító kihívást, ahol földünk egyik legbarátságtalanabb helyére toborzott három olyan szakembert, akik a viszontagságos körülmények ellenére is tudnak komfortot vinni az extrém területre. A toborzást követően sikerült kiválasztani a három szakembert, akik majd az indulás előtt tudják meg, pontosan hová viszik őket. Az érdeklődők a https://www.aristoncomfortchallenge.com oldalon folyamatosan tájékozódhatnak a kihívás aktuális állásáról.

Húsz éves az Ariston Thermo Magyarországon

Húsz éves jubileumát ünnepli az Ariston Thermo Hungária Kft. Az 1998-ban magyarországi kereskedelmi képviseletet nyitó Ariston Thermo kezdetben néhány főtfoglalkoztató irodájából mára három divíziót működtető vállalat lett, mely az egész országot lefedi innovatív termékeivel és szervízhálózatával. A vállalat az elmúlt 20 évben hozzávetőleg 150 000 kazánt és 600 000 vízmelegítőt adott el a magyarországi piacon.

A milánói központú vállalatcsoport az idei évtől új, magyar ügyvezetőt nevezett ki hazánkban Pavek Gábor személyében. A mérnök-közgazdász igazgató szerint az építőipar fellendülése jó hatással van a hazai piacra. Az új építésű ingatlanokba ugyanis sok esetben már a legmodernebb, hibrid technológiát választják, ami hosszú távon jelentős megtakarítást és csökkentett károsanyag-kibocsátást jelent. A lakosság nagyobb része viszont a meglévő kazán cseréjére vagy a vízmelegítőre költ inkább. Az ErP bevezetését követően a háztartások a kondenzációs kazánok mellett tették le voksukat és leginkább az Ariston termékeit részesítik előnyben.

Az ügyvezető szerint nagyon fontos, hogy vásárláskor ne csupán az adott készülék árát nézzük, ha nem azt is, hogy mennyi a megtakarítás vele és mennyivel növeli az ingatlanunk árát. A magyar háztartások nagy részének egyetlen jelentős értéke a saját ingatlana, melyet energetikai korszerűsítéssel tovább tudunk növelni. Mint mondta: "hazánkban átlag 30 évente kerül sor egy lakóingatlan teljes felújítására, így egy átgondolt energetikai beruházás milliókkal növelheti ingatlanunk értékét. A jól megválasztott kazán vagy vízmelegítő amellett, hogy energiahatékonnyá teszik otthonunkat a személyes biztonságunkról is gondoskodik. Modern termékekkel már nem kell aggódnunk a CO mérgezés miatt és a napjainkban felpörgött piacon jelentősen növelhetjük az ingatlan eladási értékét az ország minden régiójában."

Az ügyvezető azt is kiemelte, hogy hazánkban az ErP 2016-os bevezetésével egy időre megállt a piaci növekedés, de tavaly a kazánok eladása ismét új lendületet vett. Ez a tendencia várhatóan 2020-ig lesz megfigyelhető a kondenzációs piacon, ami éves szinten 10%-os emelkedést jelent a piacvezető vállalat igazgatója szerint.

Az elektromos vízmelegítő szegmensben az Ariston folyamatosan dobogós helyen van, amit elmondása szerint a lapos vízmelegítők piaci bevezetésének köszönhet. 

A vállalat 2011-ben hozta be a hazai piacra a Velis névre hallgató modern vízmelegítőit, amelyekkel a magyar piaci rést célozta meg. Az akkor forradalminak számító újítással egészen a második helyig sikerült feltörnie az eladási listán, azóta pedig minden évben közelebb kerül a legfelső helyhez. A lapos vízmelegítők azóta több külső változáson mentek keresztül és az ErP bevezetésével „B" energia osztályba kerültek. Ezt jelenleg csak a Lydos Hybrid vízmelegítő szárnyalja túl, mely jelenleg az egyedüli „A" osztályos szereplője a hazai vízmelegítő piacnak. „B" osztályos társaihoz képest akár 50%-os megtakarítás érhető el vele, amely egyedülállónak számít ebben a kategóriában.

A hazai terveket illetően Pavek Gábor elmondta, hogy céljuk a kondenzációs piacon elért első hely megtartása, valamint a vízmelegítő piacon az eladások további növelése. A vállalat a jövőben kiemelt figyelmet szentel az egyetemi együttműködéseknek és tovább folytatja három éve működő CSR programját. Ennek keretében ingyenes energiatudatossági képzést biztosít az ország különböző régióiban dolgozó óvodapedagógusoknak, hogy azután az apróságokat is erre tudják nevelni már egészen pici korban.

 

További információ: www.ariston.com/hu

 

 

Forrás: Ariston

 

 

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web