2017. október 20., péntek

 

Ambíciózus tervekkel és kemény munkával vív ki egyre nagyobb megbecsülést Magyarországon a dinamikusan fejlődő ALIPLAST. Mára számos épület nyílászáróit vagy függönyfalát adják a cégcsoport kiváló minőségű termékei, a vállalat segítőkész hozzáállásával és szakmai hátterével pedig elérte konkurensei tiszteletét is. A cég újdonságait most a Construma kiállítás A pavilonjának 303 b/1 standjánál is megtekinthetik az érdeklődők.

A Construma építőipari szakkiállításon egy ujjlenyomat-leolvasó rendszerrel felszerelt, rejtett szárnyas panel betétes bejárati ajtót, valamint egy 90°-os sarokmegoldású, sarokoszlop nélküli, emelő-toló erkélyajtót mutatunk be újdonságként, elsősorban szakmai érdeklődőknek – mondta el Buliszak Edward. Az ALIPLAST magyarországi képviseletének vezetője egyébként még a 2010-es kiállításon kapta a felkérést erre a posztra, ő pedig – mint fogalmazott – „gond és gondolkodás nélkül" rábólintott.

Az elmúlt hét évben a vállalat erős piaci pozíciót vívott ki magának, 12-14 százalékos részesedésével ma már hazánk második legnagyobb alumínium rendszer-beszállítója.

graf-w

Fő konkurenciájuk tavaly 10 milliárd forintos forgalmat bonyolított, ennek 60 százalékát tették ki az alumíniumrendszerek. Ezzel szemben Magyarországra az ALIPLAST lublini gyára szállít – ez a belga gyökerű gyártó hazai, francia, és brit gyárához képest a legfiatalabb és legdinamikusabb, és ez látja el Lengyelország és hazánk mellett Csehország, Szlovákia és Litvána piacát is. A teljesen automatizált gyártósorokkal felszerelt lublini egység alumínium rendszerekből tavaly 15 milliárdos, a kiegészítő terméknek számító extrudált profilokból pedig 10 milliárdos bevételt könyvelhetett el. Előbbi 15 milliárdnak 7-8 százaléka a magyarországi forgalom; mindezt korántsem volt könnyű felépíteni – sorolta Buliszak Edward, hozzáfűzve: a cégcsoport a lengyelországi gyár létrehozása során felhasználta a hasonló kapacitású belgiumi, franciaországi és a Bristol melletti brit üzemben szerzett tapasztalatokat.

Az ALIPLAST egyébként harmadik éve tagja az ALUTÁ-nak, az Alumínium Ablak és Homlokzat Egyesületnek – éppen a 2014-es Construma alkalmából rendezett ALUTA konferencián jelentették be ünnepélyes keretek között felvételüket. Dacára a kezdeti bizalmatlanságnak, amellyel az újonnan érkező céget a szakma fogadta, nagyon komoly teljesítménnyel hozta be lemaradását a piac és a presztízs szempontjából is – mondta el Fegyverneki Sándor, az ALUTA elnöke. Hozzátette: az egyesület tagjainak kifejezetten imponált, amikor Jan Kidaj, az ALIPLAST lengyelországi vezetője meghívására megtekinthették a vállalat grandiózus lublini présművét, és megszemlélhették azokat a présszerszámokat is, amelyeket sok cég ipari titokként kezel.

IMG 0773-wA látogatás egyértelműen eloszlatta a kételyeket az ALIPLAST cég műszaki háttere kapcsán, és azoknak a tagoknak az aggályait is, akik az esetleges olcsó, alacsony minőségű dömpingárutól féltették a magyar piacot" – szögezte le. A cég kis létszámmal, de nagyon kemény munkával még az ALUTÁ-n belüli komoly konkurensei tiszteletét is kivívta. Az ALIPLAST elfoglalta helyét a piacon, és kiválóan integrálódott az egyesületbe is, amelynek 32 tagvállalata – mint az elnök kiemelte – a hazai fém-üveg homlokzat, és üvegtető iparág teljes vertikumát lefedi.

Mint Fegyverneki Sándor elmondta, a régebben „magyar ezüstnek" is nevezett alumíniumból készült szerkezetek bizonyos területeken ma is verhetetlenek: ellenállóbbak a tűzzel szemben, mint a fa vagy a műanyag; ahogy a profilvastagsághoz viszonyított teherbíró képességük, a deformálódással és a kopással szembeni ellenállóságuk is sokkal jobb. Népszerű és tartós megoldásként az alumínium nyílászárókat elsősorban a függönyfalak, az irodaházak, illetve a középületek építésénél alkalmazzák, de lakóépületekhez is felhasználhatóak – ismertette. Ráadásul az elmúlt nyolc-tíz évben annyi innováció történt a szakmában, hogy az újgenerációs függönyfalak már könnyen eltávolíthatóak a homlokzatról, és az újabb technológiai trendeknek megfelelőbb elemekkel pótolhatóak. Eközben maga az üveg és az alumínium is újrahasznosítható, ami ma már szintén nagyon fontos szempont.

Az alumíniumszerkezetes függönyfal a legokosabb része egy épületnek, hiszen alig 6-8 centiméteres profillal, és 3-4 centiméter vastag üveggel elképesztően sok követelménynek kell megfelelnie: többek között a hőhídmentes hőszigetelés, a szél, a por és a csapadék elleni védelem, a bepillantás elleni védelem, a fényvisszaverő képesség és a betörésvédelem terén is – magyarázta az elnök, rámutatva: ugyanezt a hatást hagyományos szerkezettel igen vastag és otromba megoldásokkal lehetne elérni. „Mindig bámulom ezeket a szerkezeteket, hogy minden karcsúságuk ellenére milyen teljesítményre képesek; és azokat is, akik ilyen szerkezetek gyártásában vesznek részt, ezzel az igényességgel és felelősséggel, mint az ALIPLAST" – mondta.

Valóban, lépésről lépésre építkeztünk; a Nordic Light irodaháznál, tűzgátló szerkezetek alapanyagait szállítottuk, az MTK stadion viszont már fontos mérföldkő volt, egyike az első nagyobb épülethomlokzatnak, amelybe a mi rendszereinket építették be, s amellyel a szövetség és a rajongók is meg voltak elégedve – hozta fel példának az ALIPLAST magyarországi referenciáit Tarjáni Tibor, a cég értékesítési vezetője.

Fontosnak tartotta kiemelni, hogy nem csak olyan jó minőségű terméket forgalmaznak, amelyből a nyílászáró-gyártó vállalat két hét alatt készterméket tud előállítani, de folyamatosan partnereik rendelkezésére állnak szakmai információkkal és segédletekkel is, akik örömmel fogadják az ilyen jellegű törődést.

IMG 0786-wMi alapvetően PVC ablakokat gyártunk, ugyanakkor egyre több projektnél elengedhetetlen volt, hogy alumínium rendszereket is beépítsük a kínálatunkba: ekkor jött képbe az ALIPLAST, amellyel másfél éve lendületesen fejlődik a kapcsolatunk – mondta el Osztafin Anna, a Magyar Termék Nagydíjjal és Business Superbrands díjjal is elismert Marshall Ablak alumínium üzletágának vezetője.

Ő azt is aláhúzta, hogy kifejezetten elégedettek a cég szakmai és emberi hozzáállásával: az ALIPLASTnak nem csak addig fontos egy ügyfél, amíg megrendeli a termékét, hanem később is folyamatosan segíti, partnerként kezeli a másik oldalt. „Nekünk az elindulásban is sokat segítettek, hiszen számunkra az alumínium rendszerek egy teljesen új, ismeretlen technológiát jelentettek: folyamatos szakmai támogatást, valamint képzéseket biztosítottak és biztosítanak nekünk a mai napig" – hangsúlyozta Osztafin Anna, aki kiemelte az ALIPLAST rugalmasságát az egyéni kérések és a problémák kezelése terén is. Határozottan fontosnak tartja, hogy a cég rendkívül gyors, alig egy hetes szállítási határidővel dolgozik. „Ez egyedülálló a magyar építőiparban, főleg, hogy mindeközben a termékeik is kiváló minőségűek" – mondta el az üzletágvezető. „Az ALIPLAST egy nyugati szolgáltatási színvonalat valósít meg Kelet-Európában is" – összegezte, megemlítve: a kiváló kapcsolatokat jól példázza, hogy a két cég a Construmán is közös standon van jelen.

Mi soha nem állunk meg: folyamatosan elemezzük, hogy mire van szüksége a megrendelőnek, a gyártónak és a tervezőnek, és reagálunk is ezekre az igényekre – mondta Tarjáni Tibor, hangsúlyozva, hogy miközben a kisebb gyártókat is megbecsülik, céljuk a lengyelországi gyárban meglévő hatalmas kapacitás kamatoztatása a nagyobb gyártó cégek irányába is. Az értékesítési vezető meggyőződése: ha továbbra is keményen dolgoznak, nem lesz olyan szakember, aki ne ismerné az ALIPLAST nevet.

Nemzetközi szinten pedig elsősorban dél és kelet irányába terjeszkedne a cég – egészítette ki Buliszak Edward. Hozzátette: a térségben Románia és a volt Jugoszlávia tagországai az elsődleges célpontok, keleti szomszédunknál és Szerbiában már van is egységük. De a gyorsan fejlődő lublini gyárnak nyugat felé is komoly ambíciói vannak: a tervek szerint ők láthatják majd el Ausztria és Németország piacát is.

 

 

Forrás: Archikom

 

Eseménynaptár

Október 2017
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Keresés

250x250 logoval

 fb banner 120 600

 

Banner-MAPASZ-120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

 

 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web